AKTUALNOŚCI
I INFORMACJE

REJESTRACJA 12 643-31-09

1.Stopa

nordic

Błąd:
Człapanie, czyli kontakt stopy z podłożem odbywa się od razu całą jej powierzchnią, brak odpowiedniego przetoczenia i wybicia.

Prawidłowo:
Stopa styka się z podłożem najpierw piętą, potem następuje przetoczenie, czyli przemieszczenie ciężaru ciała wzdłuż podłużnej osi stopy w kierunku przodostopia, całość ruchu kończy się wybiciem z przodostopia i palców w przód.

Dlaczego warto skorygować ten problem?:
Trudność w utrzymaniu przodu stopy w górze, w momencie gdy pięta ląduje na podłożu, może wynikać z osłabienia mięśnia piszczelowego przedniego, zwłaszcza jego pracy ekscentrycznej, a także z małej elastyczności i rozciągnięcia ścięgna Achillesa. Taki układ sprzyja nadmiernemu przeciążaniu rozcięgna podeszwowego i obniżaniu łuku podłużnego stopy, a w konsekwencji może prowadzić do zapalenia rozcięgna podeszwowego, występowania szeregu objawów określanych mianem „ostrogi piętowej”, obniżenia stabilności stawu skokowego, podniesienia ryzyka urazów i przeciążeń w obrębie ścięgna Achillesa, a w dalszej perspektywie stawu kolanowego.

Rozwiązanie problemu:
Zwracanie uwagi na intensywną rozgrzewkę stawów skokowych i stóp przed marszem, podczas chodu próba wprowadzenia prawidłowego przetoczenia stopy, po treningu dokładne rozciąganie podeszwowej części stopy, ścięgna Achillesa, mięśnia trójgłowego łydki ze zróżnicowaniem na mięsień brzuchaty i płaszczkowaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz ciastka? My też! Dlatego dla Twojej wygody stosujemy pliki cookies (dowiedz się więcej)
Rozumiem
x